Jak vyřešit porozumění v angličtině a být schopen zpět odpovědět anglicky?

Jak vyřešit porozumění v angličtině a být schopen zpět odpovědět anglicky?

 

 

Hodně lidí řeší v angličtině dva problémy:

 

1. Jak porozumět, když na nás někdo mluví

2. Jak odpovědět na otázku.

 

Chápu. Sám jsem s těmito problémy zápasil. 

 

Souvisí to se znalostí slovíček, nebo-li jakou slovní zásobu máme. S malou slovní zásobou budeme rozumět jen omezeně. S větší slovní zásobou budeme rozumět více. Můžeme říct, že naše míra porozumění je úměrná velikosti slovní zásoby, kterou ovládáme.

 

Pak budeme také schopni anglicky odpovědět na otázku.

 

Tedy, jakýkoli efektivní způsob, kterým se nám podaří navyšovat naší slovní zásobu, je pro nás dobrý a měli bychom se ho držet a pokračovat v něm dále.

 

Někomu může pomoct, že si bude slovíčka zapisovat do sešitu. Někdo si chce sám na slovíčka vytvářet věty, což je nejúčinější. Někdo jiný bude číst knížky a slovíčka si vyhledávat ve slovníku. Ostatní budou sledovat filmy s titulkama. Nebo poslouchají anglické písničky. Někoho láká si slovíčka spojit (asociovat) do příběhů. Někdo se bude snažit si slovíčka prostě zapamatovat (memorovat). Možností je více.

 

Dělejte to, co funguje vám a co baví vás.

 

U anglických slovíček si ale musíme na něco dávat pozor.

 

Já nevím. I don't know.

 

Když si anglická slovíčka nezapamatujeme, tak nás to může odradit a my se přestaneme učit.

 

Cože?

 

Jo-jo. Ve většině našich škol se slovíčka neučí efektivním způsobem. Probíhá to asi takto: Žáci dostanou seznam 20-30 slovíček, který se mají do další hodiny naučit. Jak? To jim neřeknou. Prostě se to mají nějak naučit. Pak z toho píšou test a z toho dostanou známku. Příští týden dostanou další sadu slovíček a takto to pokračuje dál. A výsledek? Většinu slovíček žáci neumí.

 

Bylo by krásné, nasypat si do hlavy 30 slovíček denně a druhý den, i druhý měsíc je všechny umět. Jenže mi nejsme zatím geniové. 

 

Když slovíčka se studenty procvičuji, oni si jich zapamatují více.

 

Abychom měli větší slovní zásobu, musíme se slovíčkům věnovat. Tak je to skoro se vším. Pokud se tomu budeme věnovat, přinese nám to ovoce.

 

Já se snažím se svými studenty anglická slovíčka procvičovat ve větách, frázích, textech, rozhovorech, otázkách a konverzacích. Někdy nechám své studenty, aby mi význam slovíčka vysvětlili anglicky. Tím si zlepšují vyjadřování v angličtině a učí se popisovat věci.

 

výslovnost anglických slovíček

 

Oni poznají výslovnost anglických slovíček a pak si je procvičí. Když mají špatnou výslovnost, opravím je. Pak už se jejich paměť zlepšuje. Postupně přibíráme další slovíčka a stále opakujeme to, co už jsme si představili. Opakování v angličtině je velice důležité.

 

Slovíčka jsou to, z čeho se jazyk zkládá. Učme se je a věnujme se jim. 

 

Lépe tím zvládneme oba problémy. Porozumět, když na náš někdo anglicky mluví a být schopni mu odpovědět.